De aankomstdag - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van judithxk - WaarBenJij.nu De aankomstdag - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van judithxk - WaarBenJij.nu

De aankomstdag

Door: Judith

11 Januari 2018 | Noorwegen, Oslo

Vandaag (11 januari) was het zo ver. Met de auto naar Schiphol, nog even koffie drinken op Schiphol met het afscheidscomité en daarna door de douane. Linda was vergeten om haar Powerbank uit de tas te halen dus die werd eruit gehaald. We hadden een paar maanden geleden bij het boeken van de vlucht aangegeven dat we twee koffers nodig hadden. Dat kon in eerste instantie alleen als je Businessclass aangaf. We hadden ons hier beiden niet in verdiept. Dus toen we op Schiphol hoorden dat onze koffers priority waren en we plaats mochten nemen in een van de lounges kwam dit voor ons als een grote verrassing haha. Bescheiden vroegen we in de lounge of we moesten betalen voor al het eten en drinken wat klaar stond maar nee het was écht allemaal inclusief! Helaas konden we hier maar kort van genieten want we moesten al naar de Gate lopen. Heel snel nog een fruitcocktail, broodje omelet en Jus d’Orange nemen en gelijk naar het vliegtuig. We waren priority dus mochten ook als eerst plaatsnemen in het vliegtuig. We waren nog maar net opgestegen of de stewardess kwam al met warme handdoekjes naar ons toe. Vervolgens kregen we een warme feta and kale muffin, een luxe zalm salade uit Noorwegen en chocoladebonbons uit Zweden. Toen Linda vroeg of dat wel écht voor ons bestemd was, zei de stewardess dat wanneer je Businessclass vloog een maaltijd aan boord kreeg en al het drinken inclusief was. De vlucht had een uur vertraging. We kwamen uiteindelijk om 13:30 uur aan. We moesten ons gaan haasten want de Key Arrival Service van SIO sloot om 15:00 uur. Als we te laat zouden komen, kost dit ons €60 euro. Gelukkig hadden we de koffers als een van de eersten. We gingen haastend op zoek naar de treinen. De normale trein naar Oslo Sentralstasjon kost 93 NOK en de shuttletrein 170 NOK. We hadden echt geluk want we konden de trein van 14:00 uur nog net op tijd halen. We moesten overstappen bij NationalTheater en vanaf daar de Metro pakken naar Blindern. Wanneer de deuren van de Metro sluiten, krijg je deze met geen mogelijkheid meer open. Wij hadden de pech dat de deur precies tussen mij en Linda sloot en Linda bleef alleen achter op het station. Verschillende mensen kwamen naar mij en naar Linda toe om ons te helpen. Het valt ons op dat Noorse mensen heel behulpzaam zijn! Alles kwam gelukkig goed en ondanks alle hectiek en het vele gesleep en gesjouw met de koffers kwamen we om 14:45 uur aan bij de Key Arrival Service. 6 personen boden ons aan om te helpen met onze koffers. Super lief! We zitten op de Kringsjå Student Village in gebouw 30. (Degenen die ons adres willen om kaartjes te sturen, kunnen ons een persoonlijk berichtje sturen). Linda en ik zitten naast elkaar met de kamers en delen samen de badkamer. De keuken delen we momenteel met 4 anderen. We hebben al twee ganggenoten ontmoet. Ze waren heel aardig en behulpzaam. We kregen een router van hen die de vorige bewoner had laten liggen. Daar zijn we de hele avond druk mee geweest en uiteindelijk deed hij het helaas nog steeds niet. Sorry voor alle mensen die vol spanning zaten te wachten op een berichtje van ons! Uiteindelijk hebben we het maar opgegeven en zijn we gaan slapen.

• 14 Januari 2018 - 14:19

Johanny Ottens:

Bon dia Judith,
    Wat leuk dat jullie n VIP behandeling kregen!! Heel veel plezier en maak er n TOPTIJD van in Oslo!!
    Groet Johanny

• 14 Januari 2018 - 22:55

Marijke:

Hoi Judith,

Een fijne tijd daar in Noorwegen! Goed dat je deze ervaring op gaat doen.

Succes en geniet ervan.

Groetjes, ook van Bert,